Lájkoljon minket!

Kövessen minket!

Iratkozzon fel!

Premium Health Concepts Kft. | Tel.: +36 30 / 229 21 96 | e-mail: office@premiumdiet.hu

HU  EN  DE  SK  RO  TR  AE

Alimentaţie echilibrată

Ce este de fapt alimentaţia echilibrată?

Specialiştii recomandă o alimentaţie permanent echilibrată. Ce înseamnă asta?

Orientările din ultimii ani recomandă următoarele:

E bun acest raport de 15%-30%-55%?

Înseamnă un procent mare de carbohidrați.

Este nevoie de o asemenea cantitate de carbohidrați pentru o alimentaţie sănătoasă?

Există studii care arată că şi pentru sportivii de performanţă este defavorabil un conţinut de 60% de carbohidrați în alimentaţie. Probabil că majoritatea populaţiei nu face mişcare suficientă. O mare parte din cei 55-60% carbohidrați se va depozita sub formă de grăsime.

Producerea de insulină provocată prin consumul de carbohidrați blochează arderea grăsimilor. Insulina stimulează depozitarea de grăsimi şi produce senzaţia de foame. De aceea trebuie să ne străduim să creăm echilibrul ideal dintre proteine, carbohidrați şi grăsime.

Pentru această problemă, propunerea este următoarea: echilibrul ideal corespunde alimentaţiei strămoşilor noştri. Caloriile consumate se compuneau în proporţie de 19-35% din proteine, 40% din grăsimi şi consumau foarte puţini carbohidrați.

Această alimentaţie în condiţiile de astăzi ar arăta cam aşa:

Proteine 20-30%

• Grăsimi 30-40%

• Carbohidrați 30-40%

În final trebuie să acordăm atenţie conţinutului de calorii, să consumăm cantităţi similare de calorii din fiecare hrană. Numai aşa corespundem cerinţelor unei alimentaţii echilibrate şi variate.

O alimentaţie cu conţinut redus de carbohidrați, cu conţinut optim de proteine şi conţinut modificat de grăsimi îmbunătățește parametrii metabolismului, după cum arată şi studiile recente. O proporţie mai mare de proteine chiar creează o saţietate mai mare, astfel în mod automat mâncăm mai puţin fără să ne înfometăm! Având în vedere că în metabolismul proteinelor prin producerea de căldură se ard 25% din calorii, slăbim chiar mai uşor.

Informaţii contrare - cum să ne orientăm? Care-i adevărul?

Există studii care indică un risc crescut de tumori în urma consumului de proteine, rinichii devin mai suprasolicitați, se accentuează bolile cardiovasculare, creşte mortalitatea. Nu este indiferent dacă proteinele provin de la animale sau din plante. Cu proteinele animale consumăm o cantitate mai mare de grăsimi, fiind bogate în energie. Grupurile care au consumat alimente bogate în proteine, în multe cazuri au consumat puţine fructe, legume şi alimente bogate în fibre, ceea ce a dus la creşterea riscului de boli tumorale la intestine.

De aceea în baza acestor studii se recomandă alimentaţia bazată pe carbohidrați.

Se pare că atât consumul exagerat de proteine, cât şi consumul exagerat de carbohidrați pot dăuna sănătăţii, cel puţin acest fapt îl putem constata dacă luăm în considerare toate punctele de vedere.

Atunci, ce să facem/mâncăm?

1.) În perioada pierderii în greutate organismul are nevoie de multe proteine, de aceea pe lângă a consuma puţine calorii este foarte important şi să reducem consumul de grăsimi, respectiv consumul sporit de proteine. În acest sens cazeina (proteina din lapte) s-a arătat ceal mai eficientă, în cazul aplicării principiului de trei mese pe zi. De aceea în perioada respectivă se reduce consumul de carbohidrați (nu trebuie eliminați complet)

2.) Şi pentru menţinerea greutăţii corporale recomandăm conceptul de trei mese pe zi! Ez elősegíti a mindennapi zsírbontást és csökkenti annak a kockázatát, Ajută la descompunerea zilnică a grăsimilor şi reduce riscul de a ne îngrăşa din cauza carbohidraților.

3.) Orice exagerare este dăunătoare: nu exageraţi cu nimic, mâncați cât mai variat - carbohidrați, proteine, grăsimi, legume şi fructe. Pot fi zile în care consumaţi un procent mai mare dintr-un anumit aliment, dar în ziua următoare străduiţi-vă să echilibraţi acest consum exagerat. Să nu uitaţi niciodată!

4.) Cine doreşte să trăiască într-un mod sănătos şi vrea să-şi menţină greutatea corporală, nu doreşte să se îngraşe din nou, să facă mişcare: 1 oră de plimbare pe zi sau alergatul mai intensiv, mersul cu bicicleta, înotul etc. la două zile vă păstrează sănătoşi, vă întinereşte, echilibrează consumul de calorii în plus, vă oferă un tonus tineresc, veţi fi mai sănătoși şi mai fericiți!

 

 

VISSZA