Lájkoljon minket!

Kövessen minket!

Iratkozzon fel!

Premium Health Concepts Kft. | Tel.: +36 30 / 229 21 96 | e-mail: office@premiumdiet.hu

HU  EN  DE  SK  RO  TR  AE

Efectele pozitive ale mișcării sistematice

Mișcare sistematică este extrem de utilă pentru sănătate. Veți dormi mai bine, vă veți trezi mai odihnit, veți fi mai vioi și vă veți putea concentra mai mult timp. Mișcarea sistematică ajută la reglarea greutății corporale, la creșterea capacității de a sta în picioare, de a munci și de a rezista.

S-a dovedit și faptul că mișcarea sistematică (dar nu exagerată) în cazul femeilor întârzie procesul de rarefieri a oaselor și apariția osteoporozei după instaurarea menopauzei.

Potrivit specialiștilor organismul tânăr, în dezvoltare are nevoie de cel puțin 1 oră de mișcare zilnică, iar la adulți cel puțin de trei ori pe săptămână de 30-45 de minute de mișcare.

Foarte important ca - indiferent de anotimp - toată lumea să-și aleagă genul de mișcare preferat, pentru ca mișcarea să fie mai degrabă distracție, decât activitate fizică obositoare Mișcarea sistematică îmbunătățește condiția fizică, dar și echilibrul psihic.

Noul sport de origine finlandeză, Nordic Walking - în limba română mersul cu schiurile diferă de mersul pe jos tradițional prin faptul că se utilizează bețe speciale, astfel lucrează și bustul, nu numai picioarele.

Inimă, plămâni și artere: Mișcarea sistematică, vioaie crește forța și flexibilitatea inimii și a plămânilor, ajută la funcționarea mai eficientă a acestora și sporește capacitatea de rezistență la boli. Mișcare poate avea ca efect scăderea tensiunii arteriale și astfel și riscul arteriosclerozei. Prin dilatarea arterelor devine mai puțin probabilă înfundarea totală a venelor (ex. cu cheaguri, embolie).

Articulații: Articulațiile mișcate sistematic își păstrează forța și motilitatea.

Neutilizarea contribuie la rigidizarea și slăbirea tendoanelor care susțin și protejează articulațiile. Mușchii neutilizați își pierd forța și tonusul.

Mușchi: Mișcarea stimulează fermitatea mușchilor, de aceea reglează condiția fizică a întregului trup. Ca efect al mișcării sistematice a mușchilor dispare stratul de grăsime de sub piele, pielea devine fermă și netedă, astfel căpătăm un aspect exterior sportiv!

Având în vedere că mușchii care mișcă picioarele sunt cei mai mari mușchi din trup, sporturile care necesită mișcare de picioare (precum înotul, alergatul și mersul pe bicicletă) asigură o solicitare sănătoasă inimii și plămânilor.

Avantajele Nordic Walking

- nordic walking este un sport care se poate practica oriunde. Cel mai bun este mersul în mod natural, în aer liber, într-un mediu plăcut, la aer, astfel se amplifică efectul de antistres exercitat de nordic walking.

- În timpul practicării nordic walking pulsul crește cu minimum 10% datorită mișcării brațelor, față de mersul forțat. Pulsul mai ridicat are două avantaje. Dezvoltarea mai rapidă a capacității de a sta în picioare. Arderea mai multor calorii, deci o ardere mai eficientă a grăsimilor.

- Având în vedere că antrenamentul nordic walking apelează la 90% din musculatură, mușchii se dezvoltă fără ca articulațiile să fie suprasolicitate. De aceea nordic walking este și o metodă de prevenție și regenerare.

- Prin practicarea sistematică a nordic walking se îmbunătățește capacitatea de a sta în picioare și poziția corpului. Are un efect extrem de pozitiv pentru dureri de spate, căci în timpul practicării părțile dorsale inferioare în general inactive, precum și zona gâtului primesc impulsuri pozitive. În același timp se îmbunătățește și metabolismul vertebrelor. Nordic walking remediază și o altă problemă principală cauzată de statul pe scaun: prin streching-ul efectuat cu bețele mușchii scurtați se întind la lungimea lor inițială.

- Nordic walking-ul este un excelent sport familial și de comuniune, de aceea este recomandat cu căldură celor cărora le place să fie în societate și nu le place să practice sportul de unul singur.

VISSZA