Lájkoljon minket!

Kövessen minket!

Iratkozzon fel!

Premium Health Concepts Kft. | Tel.: +36 30 / 229 21 96 | e-mail: office@premiumdiet.hu

HU  EN  DE  SK  RO  TR  AE

Importanța vitaminei D:

„Astăzi știm că nu numai receptorii din piele pot transforma precursorul vitaminei D în vitamina D activ, realmente eficient, ci în aproape toate țesuturile din organele noastre se găsesc asemenea receptori” (Prof. dr. Halmy László). Pentru funcționarea optimă a organelor nostru așadar este important un anumit nivel de vitamina D.

Contrar denumirii sale vitamina D este mai degrabă un hormon, decât vitamină, pe care îl poate produce și organismul prin inițierea reacțiilor biologice ale organelor țintă corespunzătoare. Vitamina D se produce în piele, dacă aceasta este expusă suficient razelor solare.

„La sfârșitul iernii 91% dintre maghiarii de peste 18 ani suferă de lipsă de vitamina D, jumătate din persoane nu ating nici măcar nivelul minim în ce privește administrarea de vitamina D.” (origo.hu)

Conform obiceiurilor moderne de alimentație nu putem consuma suficiente alimente bogate în vitamina D, precum peștele sau organele interne, de aceea în general este destul de critică administrarea acestor nutrienți de importanță vitală.

În unele cazuri vitamina D are sarcina:

1. să mențină structura normală a oaselor și dinților

Pentru atingerea unui nivel corespunzător de vitamina D este nevoie de absorbția de calciu eficient, respectiv de menținerea nivelului de calciu și fosfați în sânge, cerințe ale mineralizării normale a oaselor și dinților. Pe lângă aceste aspecte vitamina D definește densitatea osoasă, ceea ce răspunde de depozitarea calcului în oase.

2. Sprijină divizarea normală a celulelor

Vitamina D are funcție importantă în formarea, divizarea și creșterea celulelor, prin diferite mecanisme.

3. Vitamina D contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar în diferite celule ale sistemului imunitar

Receptorii vitaminei D pun în funcțiune capacitatea normală de protecție a corpului, dacă nivelul de vitamina D este suficientă pentru receptori. Contribuie la reacția inflamatorie sănătoasă a celulelor și reglementează activitatea lor inflamatorie.

4. Menține funcțiile normale ale mușchilor

Vitamina D ajută pătrunderea calciului în celulele musculare, răspunde de regenerarea proteinelor în mușchi, proces important pentru forța musculară.

5. La adulți lipsa vitaminei D crește riscul diabetului de tip 2.

TOATE ACESTEA INFLUENȚEAZĂ ȘI GREUTATEA NOASTRĂ CORPORALĂ!

Cele două forme ale vitaminei D

„Vitamina D poate fi prezentă în organism în două feluri. Denumirea moleculei administrate prin hrană este Vitamina D2 sau ergosterol. Sursele principale sunt ficatul, produsele lactate, uleiul de pește și ouăle. Cealaltă formă, vitamina D3 sau colecalciferolul se formează în piele sub efectul razelor solare, din precursorul său: 7-dehidrocolesterol. Deci nu soarele transportă vitamina, doar ajută formarea ei prin energia radiată. Atât vitamina D2, cât și vitamina D3 sunt aproape fără efect: pentru a deveni active, trebuie să se transforme cu ajutorul enzimelor întâi în ficat, apoi în rinichi. Astfel se formează vitamina D cu adevărat eficientă.

(Sursă: lifenetwork.hu)

Vitamina D și osteoporoza

Potrivit studiilor Centrum, în urma administrării de vitamina D scade și riscul osteoporozei. La 173 de pacienți vârstnici, cu fractură de bazin, li s-a administrat zilnic vitamina D. Jumătate din ei a primit doza standard recomandată, 800 NE (unități internaționale), iar cealaltă jumătate a primit de două ori și jumătate doza menționată. Rezultat: pacienții cărora li s-a administrat doză mărită au suferit cu 60% mai puține răniri grave și cu 90% mai puține au fost infecțiile grave. Nu s-au putut stabili efecte secundare ale dozei mărite de vitamina D. Potrivit majorității indicațiilor astăzi doza zilnică recomandată este de 800-2000 NE, mult mai mult decât doza de 400-600 NE recomandată anterior. Vitamina D este extrem de importantă pentru mușchi și oase - spune Dr. Peter Peichl, directorul Spitalului Evanghelic din Viena. Cercetătorul din Graz, Prof. Dr. Harald Dobnig adaugă: „potrivit cunoștințelor actuale statutul vitaminei D nu este importantă numai pentru menținerea masei osoase, ci și pentru menținerea forței musculare, a coordinării mușchilor și a echilibrului. ” Este clar, așadar, că această vitamină reduce factorii de risc în ce privește căzăturile și fracturile. Fără vitamina D stomacul nu poate absoarbi decât parțial calciul din alimentație. „Vitamina D ajută la absorbția calciului din tractul digestiv și favorizează asimilarea lui în oase.” - menționează Peichl, - „iar cine consumă săptămânal 40 de picături de vitamina D, sunt convins că evită durerile musculare care apar cu vârsta. Important este că vitamina D este mult mai importantă pentru oase, decât calciul, care până acum era în frunte.

(Sursă: diepresse.com)

Sursele de vitamina D sunt uleiurile din ficat de pește, ficatul, ouăle, laptele și produsele lactate.

Nutrienții medicinali speciali Premium Diet conțin toate mineralele, vitaminele și oligoelemenții importanți, astfel și vitamina D.

 

Recomandarea noastră:

Premium Goodcare D3|2000

Vitamina D3 cu concentrație ridicată, 30 de capsule

Administrând PREMIUM GOODCARE D3|2000 puteți asigura administrarea prin alimentație a unei cantități mari de vitamina D3.

Se pot administra și copiilor, dacă deschidem capsula, se dizolvă în lichide!

Nr. notificare OÉTI: T/2404/2018.

Pentru medici:D-Vitamin – indikációs lehetőségek és bizonyítékok


Căutați produsul la Medicul Premium, sau comandați online: www.nutrivision.ro

 

Nu consumați în caz de hipercalcemie (concentrație ridicată de calciu în sânge) sau hipercalciurie (urină cu conținut ridicat de calciu)

 

VISSZA